תרגילי גמישות - תערוכת גמר 2018

התוכנית ללימודי המשך באמנות, המדרשה - הפקולטה לאמנויות, מכללת בית ברל

גלריה המדרשה - הירקון 19, תל אביב 6801120 | טל׳: 03-6203129

 

ניווט

שעות פתיחה

שני-חמישי 13:00-20:00

שישי-שבת 10:00-14:00

ראשון        סגור

© כל הזכויות שמורות, 2018 | בניית אתר: Media Maze  | צילום: בצלאל בן-חיים | עיצוב לוגו: סטודיו הראל ומעין

Google Maps Logo | לוגו גוגל מפות
לוגו וויז | Waze logo

אנטון אברמוב

אנטון אברמוב

פריים מתוך הסרט "המאורע". צילום: דניאל פייקס. משתתפים: מאיה לנדסמן, אנטון אברמוב, מעיין חורש, עלינא דקל, רומיאנה סטויינובה, איילת יקותיאל, הלן גוטייר, גיא כהן ויעל מור

אנטון אברמוב מציג את ״המאורע״, סרט המורכב מסצינות מבוימות המבוססות באופן חופשי על סיפורי ישו והגולם. בסרט אנו רואים קבוצת אנשים מבצעים פעולות שונות במורד נחל איילון היבש. אישה סוחבת שקי קמח, לשה ויוצרת איש בצק, דמות גולם. מסביבה קבוצת נשים שותה יין ומתבוננת בפעולותיה- ספק קהל מאמינות בטקס דתי וספק קהל של פתיחת תערוכה הצופות בפרפורמנס. דמות הגולם עטויה סרבל פועלים כחול, קם לתחייה ומתהלך לאורך הנחל. הגולם משתלב בדמות של פועל בונה מיטת שיזוף דו-קומתית וממסמר את עצמו לקונסטרוקציה תוך כדי תהליך. המיטה היא מקום מנוחתו של הגולם בסוף מסלול הליכתו. 

אברמוב נולד בבולגריה לאם נוצריה ואב יהודי. כילד היה מלווה בתחושת שליחות משיחית ובגיל 13 נדר שאם לא יתגלה כמשיח הבא עד גיל 33, יפסיק להאמין באלוהים ויחיה חיים רגילים ככל בן תמותה. כאשר הגיע בגיל 19 עם אמו לישראל, המדינה סירבה להעניק לה אזרחות בגלל תנאי חוק השבות והתנתה את אזרחותה בכך שבנה, אנטון, יתגייס. השנה אברמוב בן 34 והעבודה ״המאורע״ היא מעין טקס שחרור מקללת המשיחיות של ילדותו. 

הסרט מעניק פרשנות מופשטת לסיפורי ישו בתוך הקונטקסט הישראלי. הדיון הקלאסי ביחסי אם ובנה, על ההקרבה הכרוכה ביחסים אלה, משתלב בהקשר פוליטי- מקומי על האופנים בהם המדינה נותנת חזרה לנתיניה. ביטון נחל איילון לטובת תשתיות כביש ביטל את נגישותו של הנחל להולכי רגל ולכן מייצג את המפגש של הטבעי עם המלאכותי. המדינה והדת כרוכות כאן יחד כמייצגות חוקים מלאכותיים המנוגדים לטבע האדם וכמגבלות המכתיבות את יכולת התנועה במובן הפיסי והסימבולי. 

העבודה גם דנה בקשרים בין הטבעי למלאכותי הקיימים בפעולה האמנותית. הסצינות בסרט מתארות תיעודים של פעולות פרפורמטיביות ופיסוליות. בתערוכה מוצגים חלק מהאלמנטים הפיסוליים המופיעים בסרט (כמיטת השיזוף, המסמרים והג׳ריקנים) כנגזרות לאותה מחשבה, כאובייקטים אשר ניתן לפרש אותם כתיעוד של פעולה, כייצוג של המציאות, כשקר, כפעולה לא טבעית, אנושית, מומצאת. יצירת הגולם בהקשר זה משולה למעשה הבריאה עצמה וליוהרה של האמן (והאדם) ״לשחק אותה אלוהים״. 

במסגרת הדיון המדיומלי, הסרט, כצורת תיעוד, הוא עדות למשהו שהתרחש. יחד עם זאת, הוא מבויים, אז הוא עדות שקרית לכאורה. בעבודה הדוקומנטרית ״משיח״, המוצגת אף היא בתערוכה, יושב אדם אשר טוען שהוא משיח בכניסה לשוק הכרמל ומתווכח עם קהל אשר חלקם מתנגד בתשוקה לטענתו שהוא משיח אמת וחלקם מצודדים בו. הסרט הדוקומנטרי מחדד את ההקשרים המובאים בסרט המבויים, ספציפית בהקשר לדיון באמת ובשקר. יצירתו של אברמוב מבקשת להטיל ספק בעצם היומרה להגדיר משהו כאמיתי או כשקרי.  אמנם נטען לטעון שאם מספרים לנו סיפור, הוא שקרי ומומצא (כמו אדם שטוען שהוא משיח, כמו שהסיפור התנ״כי, הנוצרי, המדיני או המגדרי הם בדיה). יחד עם זאת, ניתן לומר שגם אם משהו מבויים או מומצא, הוא בכל זאת התקיים בעולם בצורה מסוימת ולפיכך הוא אמיתי- כפעולה, כסימן, כהתרחשות, כמאורע.     

אנטו

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now