תרגילי גמישות - תערוכת גמר 2018

התוכנית ללימודי המשך באמנות, המדרשה - הפקולטה לאמנויות, מכללת בית ברל

גלריה המדרשה - הירקון 19, תל אביב 6801120 | טל׳: 03-6203129

 

ניווט

שעות פתיחה

שני-חמישי 13:00-20:00

שישי-שבת 10:00-14:00

ראשון        סגור

© כל הזכויות שמורות, 2018 | בניית אתר: Media Maze  | צילום: בצלאל בן-חיים | עיצוב לוגו: סטודיו הראל ומעין

Google Maps Logo | לוגו גוגל מפות
לוגו וויז | Waze logo

חנה מנהיימר

סטיל מתוך וידאו "מודל 3d לתעופה בחלל", 2018

חנה מנהיימר מציגה מרחב פיסולי בו תערוך פרפורמנס אחת ליום למשך זמן התצוגה. החלל שיצרה הוא מעין הכלאה בין חדר כושר, גינת זן יפנית והצבה פיסולית- מינימליסטית המבוססת על וריאציות של צורותיהן הבסיסיות של הריבוע והעיגול. המינימליזם החמור של ההצבה מופר על ידי הגוף- בין אם על ידי גופה של האמנית עצמה ובין אם על ידי גופן של החיות המופיעות בהקרנת הוידאו- הגוף מופיע כהתרסה אשר אינה מתיישבת עם צורות המישטור הכפויות שסובבות אותו. הוא לא ישר באמת, לא חלק באמת, לא נקי באמת. יתרה מכך, ההצבה של מנהיימר מבקשת להיות כמו פנים גוף: משטח הגומי מרופד, הכדור מדמה את גלגל העין. האובייקטים שמנהיימר משתמשת בהם בעבודותיה מתקבלים במובן זה כתותבות או כתוספות מלאכותיות לגוף שמרחיבות את טווח התנועה מצד אחד ומגבילות אותו מצד שני- הופכות אותו למעין אנדרויד, המסוגל לעשות יותר ממה שהגוף האנושי הרגיל יכול לעשות. הן גם הופכות אותו למוגזם, למוטציה מופרכת של הגוף. 

מכופה ברצפת גומי שחורה, מנהיימר תוחמת את החלל כזירת ההתרחשות של הפרפורמנס שהיא מציגה. כדור גדול ושקוף, המכונה ברשת Human Hamster Ball, כמעין משחק למבוגרים אשר חפצה נפשם להשתובב כאוגרים- מקבל בקונטקסט ההצבה של מנהיימר פרשנות פטישיסטית הנוגעת בנקודות הקיצונויות של תירבות הגוף האנושי. בהופעות הפרפורמנס שעורכת מנהיימר במהלך זמן התערוכה, תשהה האמנית למשך שעתיים ביממה בתוך הכדור. לעיתים במנוחה ולעיתים בתרגול של תנועות שונות בתוכו- אשר ינועו בין תנועות מינוריות לבין תנועות עוצמתיות של גלגול לרוחב משטח התצוגה. 
בוידאו המוצג בסמוך לחלל של מנהיימר, מופיעה האמנית מתנסה בתנועות שונות כאשר גופה מחובר לחבל בנג׳י. חליפת הגוף הירוקה שהיא עוטה מתפקדת כgreen screen אשר מעניק לה חזות גנרית, ייצוג על של גוף אנושי בלתי מזוהה, בלתי ספציפי עד כדי שהאמנית הופכת ליצור (או ייצוג) דיגיטלי של האדם. התמונה שמנהיימר מציירת היא אולי עתידנית למראה אבל היא גם גופנית ביסודה - המרכיב הפרפורמטיבי בעבודותיה  הוא יסודי במובן שהוא משקף את היות התמונה פגומה, מתכלה, אנושית וטבעית. משחק הגוף המתאפשר בחסות הפנטזיה פורץ מעבר לטבעי. הגוף הדיגיטלי הוא הקצנה של הגוף האנושי. החוויה הדיגיטלית היא הקצנה של המצב האנושי. מנהיימר עושה כאן סוג של role playing כמו במשחקי פנטזיה כD&D או במשחקי מחשב. היא משתמשת בנזילות הזהות הדיגיטלית ומחזירה את זה בחזרה לאדמה עם הגוף. 

בעבודת וידאו המוקרנת בלב ההצבה הפיסולית, מופיע ״סרטון טבע״ של חיוואי (ציפור טורפת) שנלכד על ידי זעמן שחור (נחש). הסרט מראה רגע נדיר בו היוצרות התהפכו והנחש מצליח לגבור על הציפור. מאותו רגע הם לכודים במחול של אקדחים שלופים, שניהם לא יכולים להסיר את האצבע מההדק כי הצד השני יתקוף בתגובה. 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now